Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Herb Godziszów
Znajdujesz się w: Dostępność
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Wyniki konsultacji społecznych dotyczących Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - Wyniki konsultacji społecznych dotyczących Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Wyniki konsultacji społecznych dotyczących Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dostępność

2025-06-25 15:00

Protokół z konsultacji społecznych dotyczących Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

  1. Cel konsultacji

Celem przeprowadzonych konsultacji było zebranie opinii mieszkańców, w tym osób
 ze szczególnymi potrzebami, na temat planowanych działań zmierzających do poprawy dostępności budynku Urzędu Miasta i Gminy.

  1. Forma konsultacji

Konsultacje przeprowadzono w formie:

- ankiety online,

- ankiety w wersji papierowej dostępnej w Urzędzie.

  1. Termin konsultacji: od 16.06.2025r. do 24.06.2025r.
  2. Liczba odpowiedzi: łącznie zebrano 73 odpowiedzi.
  3. Charakterystyka respondentów:

- osoby ze szczególnymi potrzebami: 34%

- najczęściej zgłaszane niepełnosprawności:

* niepełnosprawność ruchowa,

*  narząd słuchu lub wzroku,

* inne rodzaje niepełnosprawności

  1. Wyniki konsultacji – najważniejsze wnioski:

- Zakup i instalacja dzwonka przywoławczego: zdecydowana większość respondentów uznała to za ” potrzebne” działanie.

- Dostępność informacji w PJM i ETR: większość uznała, że to „ważne, ale nie najważniejsze”.

- Oznakowanie drzwi wejściowych i schodów: ocenione jako „ważne dla poprawy bezpieczeństwa i orientacji”.

- Dostosowanie toalety dla osób z niepełnosprawnością: prawie jednogłośnie uznane za „konieczne”.

- Zakup platformy schodowej: oceniany jako „bardzo potrzebny lub przydatny”.

- Tablica tyflograficzna z planem ewakuacji: uznana za „przydatną”.

- Dostosowanie pomieszczeń w Urzędzie: większość odpowiedzi na „tak”.

- Pętla indukcyjna: oceniona jako „potrzebna”.

- Tabliczka informująca o psie asystującym: rozbieżne odpowiedzi, część uznała za „niepotrzebne” lub „nie miała zdania’.

- Materac ewakuacyjny: część odpowiedzi pozytywna, część neutralna.

- Montaż posadzki antypoślizgowej: zdecydowana większość uważa to za „ważne”.

- Usługa tłumacza PJM online: oceniana jako „potrzebna”.

- Punkt informacyjny na parterze: uznany za „bardzo potrzebny”.

- Dostosowanie oświetlenia: ocenione jako „potrzebne”.

- Przeniesienie obsługi interesanta na parter: zdecydowane poparcie.

  1. Propozycje usprawnień (odpowiedzi otwarte):

* Respondenci w większości wskazywali, że planowane działania są wystarczające.

* Brak licznych odpowiedzi otwartych, sugeruje akceptację dla przedstawionych propozycji.

  1. Wnioski końcowe:

Respondenci ogólnie pozytywnie ocenili planowane działania poprawiające dostępność. Największe poparcie uzyskały: dostosowanie toalet, oznakowanie przestrzeni, platforma schodowa, punkt informacyjny na parterze oraz montaż posadzki antypoślizgowej. Rekomenduje się realizację większości wskazanych działań, zgodnie z wynikami konsultacji.

 

Przydatne linki

Godziny pracy

Poniedziałek - piątek 7:15 do 15:15

 

Numery kont bankowych

Nr konta bankowego:
84 8538 1025 0100 0101 2000 0004

Nr konta bankowego do wpłaty wadium:
35 8538 1025 0100 0101 2000 0013

Nr konta bankowego do wpłaty opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
57 8538 1025 0100 0101 2000 0005

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.